Ako by sa mal správať budúci prvák
➢ vydržať pri hre alebo inej činnosti 15-20 minút
➢ dokončiť začatú prácu alebo hru
➢ nezačínať neustále niečo nové
➢ neodbiehať od činnosti
➢ zvykať si na nové prostredie a osoby bez väčších problémov (neplakať, neskrývať sa za rodičov, neutekať z novej situácie)
➢ pozdraviť, poprosiť, poďakovať
➢ vyjadriť svoje požiadavky, starosti
➢ vedieť sa hrať spolu s deťmi, nestrániť sa ich
➢ nebyť bojazlivý a plačlivý
➢ vedieť ostať chvíľu bez rodiča
➢ pracovať v triede
➢ správať sa neagresívne
➢ spory s deťmi riešiť bez bitky, hádky, vzdorovitosti
➢ neprejavovať zlozvyky ako cmúľane palca, ohrýzanie nechtov, pokašliavanie
➢ nezajakávať sa
➢ nepomočovať sa
Čo by mal vedieť budúci prvák
➢ samostatne sa obliecť a obuť
➢ pozapínať si gombíky a zaviazať šnúrky
➢ samostatne sa najesť a obslúžiť na WC
➢ správne vyslovovať všetky hlásky
➢ vyjadrovať sa plynule aj v zložitejších vetách
➢ správne držať písacie potreby
➢ napodobiť tvary písma, geometrické tvary
➢ kresliť tak, aby línie boli pevné a neroztrasené
➢ nakresliť postavu so všetkými znakmi (so všetkými časťami tváre aj tela, so správnym počtom jednotlivých častí)
➢ vyfarbiť obrázky s dodržiavaním okrajov, strihať jednoduchý tvar podľa predkreslenej čiary
➢ modelovať, navliekať korálky
➢ poznať základné farby a geometrické tvary
➢ poznať číslice 1-10, počítať do 10, priradiť množstvo k číslu
➢ prerozprávať obsah krátkej rozprávky aj rozumieť obsahu
➢ naučiť sa naspamäť detskú pesničku, alebo básničku
➢ vysloviť krátke slovo samostatne po hláskach
➢ poznať svoje celé meno, adresu, mená svojich príbuzných
➢ poznať dni v týždni (poprípade aj mesiace v roku),ročné obdobia
➢ vedieť povedať aká hláska je na začiatku a na konci slova, vedieť vytlieskať slabiky, poprípade hlásky
➢ rozlišovať čo je viac, menej, veľa, málo, trochu
➢ behať, preliezať, chytať a hádzať loptu, skákať cez švihadlo, robiť kotrmelec dopredu